söndag, augusti 22, 2010

Att bli bättre på till nästa vecka (v.5-6)

Jag börjar med någonting nytt idag. Varje söndag, dagen innan jag väger och mäter mig, så reflekterar jag över vad jag kunde gjort bättre den gångna veckan som jag ska förbättra under den kommande veckan.
Och så här blir det denna gång:


Jag har varit duktig de senaste veckorna på att anteckna på min viktklubb-sida allt jag äter. Men veckan som varit ser jag att jag hoppat över flera dagar. Inte bra. Svårt att komma ihåg nu vad jag åt då och att gå tillbaka och se vad jag gjorde bra eller dåligt. Det ska jag bli bättre på igen.

Dricka vatten - något jag verkligen måste bli bättre på. Är ingen vattendrickare så det där är svårt. Jag ska i morgon ta med mig en liten petflaska och ha på skrivbordet.

Fler promenader. Det har väl kanske blivit 3 promenader och 2 träningspass denna vecka. Men jag hade allt kunnat ta ett par promenader till. Är ändå rätt ok motion för veckan, men... Lite bättre kan jag! :)

Jag ska försöka att inte falla i någon matfälla. Det gjorde jag i går kväll. Allt gick ju kanon i går. Gjorde ett riktigt tufft träningspass också. Hade räknat att jag kunde unna mig en liten skål med popcorn. Men sen gick något fel. Plötsligt hade jag ätit chips, som de övriga i familjen. Och lite lördagsgodis från lillan. Och ett glas rosé på det. Ska jag äta sånt så måste jag se till att jag har kalorier kvar att äta för det. Då går det bra. Men nu överskred jag min kalorigräns. Ajabaja!

Inga kommentarer: