lördag, september 04, 2010

Pilatesboll som kontorsstol!

Visst är det härligt med helg!! Idag är det verkligen underbart ute. Hög luft och solen skiner.
Jag gick upp vid sju i morse och tog en härlig promenad medan resten av familjen vaknade till. Det var bara 2 grader ute och is på bilrutorna. Man kände att hösten verkligen gör sitt inträde nu. Jag älskar hösten, tvärtom mot de flesta! I dag ska jag höstfixa i trädgården. Plocka undan sommarblommorna som börjar se vissna ut, plocka in sommarmöblerna och vika ihop poolen som hängt på tork i ett par veckor. Funderar på att köpa ett par höstblommor i stället att ha ute. Ska springa över till blomsteraffären och se vad de har.

Jag har tänkt att berätta flera gånger, men glömmer det hela tiden. För ett tag sedan så skaffade jag en pilatesboll för att alternera med vid mitt skrivbord. Det är verkligen superbra träning på arbetstid då det stärker bål och rygg! Jag kan verligen rekommendera det till er som har mycket stillasittande tid på jobbet framför datorn. En del kollegor skrattar åt mig när jag sitter där på min boll, och en del är väldigt glada i att låna bollen när jag inte använder den. Jättekul! :) Jag köpte min från abilicaonline.se och valde den som är 65 cm, det passar mig vid mitt skrivbord. Det finns större också om man har högre skrivbord. Beställer man från abilica så medföljer det även en CD med olika träningstips.

2 kommentarer:

Malin sa...

Perfekt med pilatesboll, funderar på att skaffa en jag med :) Fast det blir nog svårt att använda den i skolan, haha, spela instrument när man sitter på en sån känns lite riskabelt ;)

Svar: Tack! Haha, vad komiskt att vi har samma frisyr :D Fast jag har inte alls sådär rakt hår egentligen, det är bara frisörerna som får till det så eftersom de envisas med att använda plattång :P Så idag är det mycket lockigare istället! Känns mer som mitt eget hår när jag har tvättat det en gång ;)

Förresten, jag måste tacka dig för kvargtipset, det är nog den bästa frukosten för mig! Och mellanmål. Superbra! Fick tips av en kompis som hade gått i samma klass som en kille som blandade i lite koncentrerad saft i kesella, så jag testade det. Supergott! 1-2 msk hallonsaft har jag i, blir mycket bättre konsistens och smakar lite godare :)

Ha en jättefin helg! Kramar

Cinderella sa...

Jag älskar höstarna, speciellt september-min favoritmånad på året! Idag har det varit helt underbart ute. Några höstblommor har jag inte skaffat ännu, men jag har det på min "lista", vi ska ha fest nästa helg och det vore trevligt med en korg blommor vid entrén.

Pilatesbollar har vi hemma, maken och dottern använder dem. Själv har hittills bara svurit över dem när jag dammsuger, men kanske skulle jag ge dem en chans. Att ha en på jobbet låter som en suverän idé, jag sitter vid datorn sgs hela dagarna.