söndag, september 05, 2010

Förlåt mig Vågen för jag har syndat...

...det är 6 dagar sedan min senaste viktbikt...

Usch vad jag slarvade igår. Fy vad jag kommer få sota för det på vågen i morgon. Vi har gäster i helgen och det gick ju strålande fram till efter lunch. Då bakade jag muffins med barnen. Åt två... Sen blev det tacos på kvällen. Med en och en halv öl till. Åt lite för mycket och sedan även lillans rester. Och sen hade vi en massa tacochips och guacamole kvar som jag satt och mumsade på hela kvällen. :(

Varför är man så dum i bland? Det hade gott räckt med LAGOM i stället för att ösa på... Det hade räckt med en halv muffin i stället för två...

Jag har skött mig exemplariskt hela veckan men gårdagen gick ju åt fanders. Är sur på mig själv. Det där kommer absolut att komma med på min "gula lapp" i ett senare inlägg idag.

Det är bara att ta nya tag!

Vi tänkte kolla på en crosstävling idag. Förhoppningsvis är det långt och snårigt att komma dit så jag får bränna lite kalorier ;)

3 kommentarer:

Malin sa...

Jag var sugen på nachos häromdagen, men efter att ha kollat hur mycket kcal det var i så var jag inte så sugen längre.. Tacos är en av mina favoriträtter, så jag tycker det är himla synd att det ska vara så mycket kcal i.. Men jag har börjat skippa bröden och istället göra en omelett på två ägg och lägga allt gott på istället. Funkar jättebra och drar ner på kcal rejält! :)

AKP sa...

Tänk inte så mycke och va inte så hård och negativ mot dig själv!!
Tänk att du varit duktig och skött dig hela veckan! Tänk om du "som förr" varit slarvig en hel vecka ! Puscha dig själv för att du varit SKITDUKTIG hela veckan, och tänk på att du nu lärt dig av ditt misstag och kommer vara duktigare nästa gång! =) BARA ta nya tag! =) KRAM och lycka till på vågen!

Cinderella sa...

Ny dag i morgon! Så är det bara!

Själv konstaterar jag att om jag ger efter för kolhydratsuget mer än bara litet, då blir det svårkontrollerat.

Oroa dig inte för vägningen, den är bara en tillfällig siffra, oavsett vad den visar. Du gör detta på lång sikt!