onsdag, oktober 06, 2010

Veckans inlägg ;)

Ja, det har blivit lite dåligt med inlägg och motivationen har väl varit lite si och så. Inte så att jag satt mig i soffan och käkat pizza, men jag har inte varit så bra på att skriva upp vad jag äter etc. Denna vecka gick jag varken upp eller ner, så siffrorna består!

Mina tankar kring en ev graviditet denna månad har jag gett upp. Min kropp har betett sig lustigt senaste 2 månaderna med korta cyklar. Och denna gång med en ofantlig PMS, som jag aldrig brukar ha. Så de känningar jag känt är nog alltså mest troligt bara PMS, då stickorna inte visar något plus. Trist? Ja, men man får alltid ta sig i kragen och se positivt på saker. Det är mkt stress i mitt liv just nu (jobbrelaterat) och då är det inte bästa grogrunden att bli gravid heller. Jag är hellre lugn och harmonisk när det väl tar sig. Har bestämt oss för att inte stressa och inte gå in i det för mycket. Det kanske är meningen att jag ska nå min målvikt innan jag blir gravid, vem vet? :)

Jag har i alla fall nått en milstolpe idag. Tidigare har jag bara gjort hopp och skutt-träningspass samt powerwalkat. Jag har inte kännt att knäna o fötterna klarat av ett joggingpass. Men idag så slog jag slag i saken och sprang. 2,5-an bara, men ändå! 17 sega minuter tog det. Vet inte om det är bra eller dåligt (bra är det nog inte, mindre dåligt kanske?), men jag fick upp ett ordentligt flås och blodsmak i munnen i alla fall!

Så nu mina vänner blir det fler joggingturer i elljusspåret. Får bara hoppas att den här vintern inte blir som förra. För springa på ett löpband är inte riktigt lika kul...

Tack för era tummar, även om det inte gick vägen så känns det skönt att ni håller dem för mig!

kram på er!

Inga kommentarer: